22 Mayıs 2016 Pazar

AFRODİSİAS

Bu yazımda size harika bir antik kent olan AFRODİSİAS a yaptığım geziyi anlatacağım. Aydın'ın Karacasu ilçesinde olan bir yerdir. Daha antik kente varmadan önce arabanızı otoparka koymanız gerekiyor(10 TL). Otoparkta önünde traktör olan arkasında ise aşağıda fotoğrafı olan araç var. Buna biniyosunuz ve bu sizi antik kentin girişine kadar götürüyor.

AFRODİSİAS ' a giriş ücreti 15 TL eğer 18 yaş altı iseniz ücretsiz. Girdiğinizde etrafınızda heykeller ve taşlar oluyor. Girişe en yakın kısımda müze var. Biz gezmeye müzeden başladık. Müze içerisinde bir sürü heykel var. Müzenin çok büyük bir odası sadece heykellere ayrılmış. Ben bu bölümde tek tek fotoğraf çekmek zor olacağı için gezerek video aldım. Bu video 3 dakikayı geçti. Aynı zamanda müzenin orta yerinde bahçe kısmı var oraya da çıkmanızı tavsiye ederim. Tabiki hemen hemen her müzede olduğu gibi eski dönemlerden kalan paraların,takıların ve eşyaların olduğu vitrinlerde var. Müzenin en dış bahçesinde ise yine çeşitli taşları görebilirsiniz.


Müzeden çıktıktan sonra ilerleyince sağ tarafınızda TETRAPYLONları göreceksiniz. Bu tetrapylonlar buranın simgesi gibidir. Bence kesinlikle görmelisiniz. Burada etrafınıza dikkatli bakmanızı tavsiye ederim çünkü tavanına kadar her yerin de işçilik var.
       


Buradan sonra ben ismini hatırlamadığım ama galiba küçük meclis olan yere gittik. Burasıda gerçekten çok güzeldi. ben burayı ilk başta büyük olan sanmıştım ama ileride büyük olan tiyatroyla karşılaşınca öyle olmadığını anladım.





İlerideki uzaktan bir sürü taş yığıntısı gibi görünen yere burada yıllar geçmesine rağmen düşmeyen taşlar insanı hayrete düşürüyor.


Bu taşların içinden çıktıktan sonra karşımıza iki yol çıktı biri eski merdivenlerden diğeri ise düz sonradan yapılan bir yoldu. Biz merdivenleri tercih ettik. Merdivenlerden sonrada yürüdük ve benim en sevdiğim yere geldik yani tiyatroya. Tiyatronun burada olduğunu düşünmemiştim o yüzden çok şaşırdım. Aslında ben az önce bahsettiğim meclisi tiyatro sanmıştım. Yani burasını hiç beklemiyordum. Burası gerçekten çok büyük hatta ben ortasına gittiğimde abimin yan taraftan fotoğrafımı çekmesini istedim sonradan fotoğrafa baktığımda neredeyse gözükmediğimi farkettim. Burası galiba etrafa en çok hayranlıkla baktığım yerdi.


Sonra yavaş yavaş ilk girdiğimiz meydana yaklaşırken sol tarafta başka bir güzelliği fark ettim. Buranın duvarları beni çok etkiledi. Gerçekten çok emek vardı. Bu antik kentte birde stadyum var. Orası da çok büyük ve güzel.



Benim AFRODİSİAS maceram bu kadardı. Gerçekten harika bir yer herkese kesinlikle gitmesini ve o güzel yerleri birde kendi gözüyle görmesini öneririm. 
Umarım bu yazımı beğenmişsinizdir. Bu ilk yazıydı bundan sonra daha bir sürü yazı gelecek. Eğer bana ulaşmak isterseniz aşağıda sosyal medya hesaplarımı bulabilirsiniz. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere HOŞÇAKALIN.


instagram.com/bkunduracioglu
twitter.com/bkunduracioglu


0 yorum:

Yorum Gönder